Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Το ακαδημαϊκό πρόγραμμα του New Hope παρέχει ένα μαθησιακό περιβάλλον όπου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις ακαδημαϊκές τους δεξιότητες.
Με μέσο αριθμό των πέντε μαθητών σε κάθε τάξη και ατομική προσοχή από τους εκπαιδευτικούς, οι μαθητές επιτυγχάνουν σε τομείς που δεν πίστευαν ποτέ ότι ήταν δυνατό.
Η αναλογία μαθητή προς εκπαιδευτικό  5:1 διασφαλίζει την προσοχή και την παραγωγικότητα. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν πολυαισθητηριακές στρατηγικές  για να διδάξουν μαθητές με διαφορετικά στυλ μάθησης. Μαθήματα όπως η γλώσσα, η δημιουργική γραφή, η αριθμητική, οι δεξιότητες μελέτης, ο γραμματισμός, το πρόγραμμα ψυχαγωγίας κ.λπ.. επιτρέπουν στους μαθητές να αναπτύξουν και να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους.
ΓΛΩΣΣΑ
Το πρόγραμμα γλωσσικής εκπαίδευσης του Ιδιωτικού Ειδικού Σχολείου New Hope παρέχει στους μαθητές εκπαίδευση τόσο στις βασικές όσο και στις προχωρημένες δεξιότητες. Κάθε μαθητής παρακολουθεί καθημερινά μαθήματα γλώσσας, με τα μαθήματα να προσαρμόζονται στις συγκεκριμένες ανάγκες του. Οι καθημερινές περίοδοι διδασκαλίας καλύπτουν τους εξής τομείς:
  • Ανάγνωση: αποκωδικοποίηση, ευχέρεια και κατανόηση
  • Ορθογραφία
  • Ανάπτυξη Λεξιλογίου
  • Οργανωτικές δεξιότητες
  • Σκέψη και Ανάλυση
 Μαθηματικά:
Τα μαθηματικά απαιτούν την ικανότητα για:
  • Αναγνώριση μοτίβου
  • Επέκταση μοτίβου
  • Δημιουργία μοτίβου
  • Εφαρμογή της γνώσης των προτύπων σε νέες καταστάσεις, για γενίκευση εφαρμογών.
Τα μαθηματικά διδάσκονται σε μικρές τάξεις όπου οι μαθητές ομαδοποιούνται ανάλογα με τις ικανότητές τους, χρησιμοποιώντας μια πολυαισθητηριακή, πρακτική προσέγγιση για να εμπλακούν μαθητές όλων των ικανοτήτων και με διαφορετικά στυλ μάθησης. Η προσέγγιση καλύπτει αρίθμηση, πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό, διαίρεση, χρόνο, διαχείριση χρημάτων, κλάσματα, μαθηματικά προβλήματα, σχήματα, μεγέθη και άλγεβρα.
Τα αντικείμενα, τα παιχνίδια και η πρακτική εξερεύνηση, βοηθούν στην απεικόνιση των εννοιών, και αυξάνουν την κατανόηση. Οι μαθηματικές έννοιες ενσωματώνονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαμέσου τακτικών  διαδικτυακών διαδραστικών μαθηματικών πόρων.
 Επιστήμη
Η φιλοσοφία του σχολείου για το μάθημα των Επιστημών είναι ότι η πρακτική, πολυαισθητηριακή μάθηση και οι δραστηριότητες που ενισχύουν την κριτική σκέψη είναι κεντρικής σημασίας για την απόκτηση επιστημονικών εννοιών και δεξιοτήτων από τους μαθητές μας.
Για να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη, οι εμπειρίες στην τάξη δίνουν έμφαση στις δεξιότητες της παρατήρησης, της αναγνώρισης ομοιοτήτων και διαφορών, της κατηγοριοποίησης, της ακολουθίας, της αναγνώρισης προτύπων, της αναγνώρισης σχέσεων μέρους προς όλο, του καθορισμού αιτιολογικών σχέσεων, της αναγνώρισης και ελέγχου μεταβλητών, της διατύπωσης προβλέψεων και της εξαγωγής συμπερασμάτων.
Οι οπτικές παρουσιάσεις, σε συνδυασμό με πρακτικές δραστηριότητες, παρέχουν στους μαθητές τις εμπειρίες που αποτελούν το θεμέλιο για την οικοδόμηση της κατανόησης εννοιών και του σχετικού λεξιλογίου.
Ιστορία και Κοινωνικές Σπουδές
Τα μαθήματα ιστορίας και κοινωνικών σπουδών απαιτούν γενικά μεγάλη ανάγνωση σχολικών βιβλίων. Στο New Hope ωστόσο, αυτές οι μελέτες ενσωματώνουν συζητήσεις, μάθηση με τη βοήθεια υπολογιστή, ατομικά και ομαδικά έργα, πολυαισθητηριακή διδασκαλία και πρακτικές δραστηριότητες και παρέχουν στους μαθητές πλήθος ιστορικών και γεωγραφικών πληροφοριών.
Η τεχνολογία της πληροφορίας και των επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση
Οι υπολογιστές είναι απαραίτητα εργαλεία για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν προκλήσεις με την ορθογραφία και την έκφραση γραπτών ιδεών. Αναγνωρίζοντας αυτό, το New Hope παρέχει ένα πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών καθώς και  Η/Υ σε κάθε τάξη, με δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Οι μαθητές χρησιμοποιούν αυτούς τους υπολογιστές για διάφορους σκοπούς κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τους, όπως:
  • Εκμάθηση δεξιοτήτων πληκτρολογίου: Ενσωματωμένοι σε μαθήματα γλώσσας και μαθήματα γραφής, οι μαθητές αναπτύσσουν βασικές δεξιότητες πληκτρολόγησης που διευκολύνουν την αποτελεσματική και ακριβή γραπτή επικοινωνία.
  • Χρήση τεχνολογίας ομιλίας σε κείμενο: Βοηθά τους μαθητές στην ανάγνωση και την γραφή εκθέσεων μετατρέποντας τις προφορικές τους λέξεις σε γραπτό κείμενο, βοηθώντας τους να ξεπεράσουν δυσκολίες με την ορθογραφία και τη γραπτή έκφραση.
  • Διεξαγωγή διαδικτυακής έρευνας: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να συλλέγουν πληροφορίες σε διάφορα θέματα, ενισχύοντας τις ερευνητικές τους δεξιότητες και διευρύνοντας τη βάση γνώσεων τους.
  • Συμμετοχή στην επίλυση προβλημάτων: Οι υπολογιστές υποστηρίζουν τους μαθητές στην αντιμετώπιση διαφόρων εργασιών επίλυσης προβλημάτων, παρέχοντας εργαλεία και πόρους για την αντιμετώπιση ακαδημαϊκών και δημιουργικών προκλήσεων.
  • Σύνθεση, επεξεργασία και αναθεώρηση δημιουργικών εκθέσεων: Οι μαθητές χρησιμοποιούν λογισμικό επεξεργασίας κειμένου για να γράψουν, και να βελτιώσουν τις δημιουργικές τους εκθέσεις, επιτρέποντάς τους να εξασκηθούν και να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους γραφής σε ένα δομημένο περιβάλλον.
Ενσωματώνοντας αυτές τις δραστηριότητες που βασίζονται στην τεχνολογία στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, βοηθούμε τους μαθητές να χτίσουν ιδιαίτερες δεξιότητες και να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους, καθιστώντας την τεχνολογία ισχυρό σύμμαχο στο εκπαιδευτικό τους ταξίδι.
Φυσική Αγωγή και Αθλητισμός
Για να εξασφαλίσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών που περιλαμβάνει όχι μόνο ακαδημαϊκούς αλλά και σωματική δραστηριότητα, το New Hope εξισορροπεί την ακαδημαϊκή προσπάθεια με μια ποικιλία αθλητικών δραστηριοτήτων.
Οι δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί για να προάγουν τη φυσική κατάσταση, να αναπτύξουν τις κινητικές δεξιότητες και να ενσταλάξουν τη γνώση και την κατανόηση κανόνων, εννοιών και στρατηγικών. Μέσω της συμμετοχής οι μαθητές μας μαθαίνουν τα οφέλη των ατομικών αλλά και των ομαδικών δραστηριοτήτων.
Η φυσική αγωγή στο New Hope έχει επίσης σχεδιαστεί για να παρέχει στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για αυτοαξιολόγηση, δημιουργία και διεξαγωγή προσωπικών προγραμμάτων φυσικής κατάστασης.
Ειδικές δραστηριότητες για την αντιμετώπιση της Δυσλεξίας, της Δυσπραξίας (DCD) και άλλων Μαθησιακών Δυσκολιών περιλαμβάνονται καθημερινά για την ανάπτυξη του συντονισμού, της επίγνωσης του σώματος και της χαλάρωσης. Αυτές οι δραστηριότητες βοηθούν στην βελτίωση της συγκέντρωσης, της ανάπτυξης των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, της ανάγνωσης, της ακουστικής μνήμης και της γραφής ή της κίνησης ολόκληρου του σώματος.
Αισθητηριακή Ανάπτυξη
Στο New Hope Special School, η αισθητηριακή μας αίθουσα είναι μια ιδιαίτερη πηγή που υποστηρίζει τις διαφορετικές αισθητηριακές και θεραπευτικές ανάγκες των μαθητών μας, βοηθώντας τους να αναπτυχθούν τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην προσωπική ζωή. Η  αισθητηριακή αίθουσα θεωρείται σημαντική για διάφορους λόγους και η σημασία της έγκειται στο ευρύ φάσμα των πλεονεκτημάτων που προσφέρει σε άτομα όλων των ηλικιών, ειδικά σε άτομα με προκλήσεις αισθητηριακής επεξεργασίας ή ειδικές θεραπευτικές ανάγκες.
Τι είναι μια αισθητηριακή ανάπτυξη;
Η αισθητηριακή ανάπτυξη είναι ένας ειδικά σχεδιασμένος χώρος που παρέχει στα άτομα μια ελεγχόμενη και καθηλωτική αισθητηριακή εμπειρία. Αυτές οι αίθουσες δεν χρησιμοποιούνται μόνο για χαλάρωση και ανακούφιση από το στρες, αλλά και ως θεραπευτικά εργαλεία για διάφορες διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας, αναπηρίες και γνωστικές καταστάσεις.
Η αισθητηριακή αίθουσα στο New Hope χρησιμοποιείται για:
Οπτική διέγερση: Τα οπτικά στοιχεία στις αισθητηριακές αίθουσες περιλαμβάνουν συχνά ελκυστικό και διεγερτικό φωτισμό, όπως φώτα LED με δυνατότητα ρύθμισης της έντασης ή προβαλλόμενες εικόνες με ηρεμιστικά μοτίβα και χρώματα. Αυτά τα οπτικά ερεθίσματα μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός ήρεμου και οπτικά ελκυστικού περιβάλλοντος.
Ακουστική διέγερση: Οι αισθητηριακές αίθουσες ενσωματώνουν διάφορους ήχους και ακουστικές εμπειρίες. Η απαλή μουσική, οι ήχοι της φύσης, οι μηχανές λευκού θορύβου ή ακόμα και οι απαλοί, ρυθμικοί ήχοι όπως τα κύματα του ωκεανού μπορούν να προάγουν τη χαλάρωση και να μειώσουν το άγχος.
Ψηλαφιστική διέγερση: Οι ψηλαφιστικές εμπειρίες είναι απαραίτητες στις αισθητηριακές αίθουσες. Οι μαλακές και ανάγλυφες επιφάνειες,  τα βελούδινα παιχνίδια ή οι ψηλαφιστικές επιφάνειες στους τοίχους μπορούν να προσφέρουν ανακουφιστικές αισθήσεις.
Διαδραστικός Αισθητηριακός Εξοπλισμός: Η αισθητηριακή αίθουσα  του σχολείου ενσωματώνει εξειδικευμένο αισθητηριακό εξοπλισμό, όπως σωλήνες φυσαλίδων, φώτα οπτικών ινών, προβολείς με διαδραστικά γραφικά και συσκευές που ανταποκρίνονται στον ήχο. Αυτά τα στοιχεία ενθαρρύνουν την εξερεύνηση και την αλληλεπίδραση, ενισχύοντας την αισθητηριακή εμπλοκή.
Περιλαμβάνει επίσης εξοπλισμό που προάγει τη σωματική δραστηριότητα, η οποία σχετίζεται με την επίγνωση του σώματος για τη θέση του σώματος και την κίνηση. Δραστηριότητες όπως η αιώρηση, το λίκνισμα μπορούν να παρέχουν αυτή τη διέγερση, βοηθώντας τους μαθητές να αισθάνονται προσγειωμένοι και να έχουν περισσότερο τον έλεγχο του σώματός τους
Τέχνη
Ο ρόλος της τέχνης είναι μια δυναμική παρουσία στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδιωτικού Ειδικού Σχολείου New Hope, επιτρέποντας στους μαθητές  να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους προκαλώντας παράλληλα τη σκέψη τους. . Μέσω της τέχνης, οι μαθητές  έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν μοναδικούς τρόπους έκφρασης που αποτυπώνουν τα συναισθήματά τους και τους επιτρέπουν να εξερευνήσουν ιδέες, θέματα και πολιτισμό με ευχάριστα διαφορετικούς τρόπους.
Η τέχνη καλλιεργεί βασικές δεξιότητες, όπως επίλυση προβλημάτων, δημιουργική σκέψη, αποτελεσματικό σχεδιασμό, διαχείριση χρόνου, ομαδική εργασία και αποτελεσματική επικοινωνία.
Ενώ ο κύριος στόχος των μαθημάτων τέχνης μας είναι η ανάπτυξη φαντασίας και δεξιοτήτων, παρέχοντας έναν ασφαλή χώρο για την έκφραση ιδεών, δημιουργικότητας και καινοτομίας, τα θεραπευτικά οφέλη—όπως η βελτίωση των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων—είναι εξίσου σημαντικά.
Πολλοί από τους μαθητές μας έχουν ανακαλύψει ότι έχουν εξαιρετικό ταλέντο σε αυτόν τον τομέα. Μια τυπική εβδομάδα μαθητών του Ειδικού Σχολείου New Hope περιλαμβάνει δύο μαθήματα τέχνης.
ΘΕΑΤΡΟ
Στο New Hope, το θέατρο εκτιμάται ιδιαίτερα για τη σημαντική συνεισφορά του τόσο στην πνευματική ανάπτυξη όσο και στην προσωπική ανάπτυξη.
Μέσα από το θέατρο, οι μαθητές  καλλιεργούν την ικανότητα να εξερευνούν και να αμφισβητούν, εμβαθύνοντας τη μάθησή τους και διευρύνοντας τη διορατικότητά τους.  Το θέατρο βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν μια μορφή τέχνης ενώ παράλληλα ενισχύουν τις αναλυτικές τους δεξιότητες.
Πέρα από τα ακαδημαϊκά οφέλη του, το θέατρο διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην προώθηση της αυτοέκφρασης και στην οικοδόμηση αυτοπεποίθησης, δύο βασικά εργαλεία για την ανάπτυξη του εγγραμματισμού.
Με την ενασχόληση με δραστηριότητες θεάτρου, οι μαθητές μαθαίνουν να διατυπώνουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, κάτι που με τη σειρά του ενισχύει τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.
Ένας μαθητής με αυτοπεποίθηση είναι πιο πιθανό να αγκαλιάσει τη μάθηση, να απολαύσει την εκπαιδευτική διαδικασία και να καταφέρει μία ακαδημαϊκή επιτυχία. Με αυτόν τον τρόπο, το θέατρο γίνεται όχι μόνο μια δημιουργική διέξοδος αλλά και ένα ζωτικό συστατικό μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης στο New Hope.
Το θέατρο προσφέρει επίσης στους μαθητές μια πολύτιμη ευκαιρία να διοχετεύσουν την ενέργειά τους μέσα στο δομημένο περιβάλλον του μαθήματος. Συμμετέχοντας σε δραστηριότητες θεάτρου, οι μαθητές μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα ενώ παραμένουν εντός των ορίων της τάξης.
Το θεατρικό μας πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί έχοντας κατά νου πολλούς βασικούς στόχους για να:
  • Προωθήσει την αυτοέκφραση: Το θέατρο ενθαρρύνει τους μαθητές να εξερευνήσουν και να διατυπώσουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ιδέες τους σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, επιτρέποντάς τους να αναπτύξουν τις μοναδικές φωνές τους.
  • Χτίσει αυτοπεποίθηση: Μέσω της συμμετοχής, οι μαθητές αποκτούν αυτοπεποίθηση να παρουσιάζονται μπροστά σε άλλους, βοηθώντας τους να ξεπεράσουν τη ντροπαλότητα και ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή τους.
  • Ενισχύσει τη δημιουργικότητα: Το θέατρο ενθαρρύνει τη φαντασία ενδυναμώνοντας τους μαθητές να πειραματιστούν με διαφορετικές προοπτικές, χαρακτήρες και σενάρια, καλλιεργώντας έτσι τις δημιουργικές τους ικανότητες.
  • Ενθαρρύνει τη συνεργασία: Το θέατρο απαιτεί συνεργασία, διδάσκοντας στους μαθητές τη σημασία της συνεργασίας, και της συμβολής σε έναν κοινό στόχο. Αυτό βοηθά στην ανάπτυξη της ομαδικής εργασίας και των κοινωνικών τους δεξιοτήτων, οι οποίες είναι απαραίτητες τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε προσωπικό πλαίσιο.
Εστιάζοντας σε αυτούς τους στόχους, το θεατρικό μας πρόγραμμα όχι μόνο εμπλουτίζει την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών αλλά συμβάλλει επίσης στη συνολική προσωπική τους ανάπτυξη.